כללי אצבע בעיצוב גרפי

Written on 14 דצמבר, 2009

בעת שיטוטי הרשת הקבועים שלי (תופס לי כמה דקות ביום), עליתי על דיון נהדר בלינקד-אין. הדיון נגע לכללי אצבע בעיצוב גרפי.

תרגמתי חלקים ממנו ואני אשתך אתכם כאן. שימו לב, למרות שאני לא נותן קרדיט לכותבים (היו הרבה כאלה), הכללים לא שלי.

  • שלושה דברים נשארים קבועים ולא משנה במה הפרויקט. שלוש המילים הללו הם מה אני משתמש כדי לשמור על מסלול העבודה ועבודה כפי שצריך. בין אם מדובר במתן ביקורת, מצגת או בפיתוח. שלוש המילים הם:

    צורה

    תפקיד

    אסתטיקה

    עשו שימוש בשלוש המילים הללו כבברומטר. בעזרתם תדעו האם העבודה מתקדמת לכיוון הנכון או לא. המילים הנ"ל עובדות גם אל מול לקוחות שלא בטוחים אם הם אוהבים את העבודה או לא, הן משמשות כפילטר לבדיקת הרלוונטיות והתאימות של העבודה.

  • תוכן ראשון ולפני הכל – הגדירו את המסר. קבלו את אישור הלקוח ואת החתימה שלו. אם תעשו את זה, העבודה תהיה במסלול הנכון. גם אל תפערו את הפה אל מול טכניקות מפוצצות שיובילו את העיצוב. המסר צריך להיות מה שקובע.  כמו כן התחשבו בתקציב ותשקלו כיצד למקסם אותו.
  • לקבוע מראש "מה הלקוח רוצה", ו "מה שהם צריכים". זה כמעט אותו דבר. הסבירו את ההבדל ללקוח ווודאו שהם מבינים, לפני שאתם זזים קדימה.אם הלקוח מחליט באמצע תהליך התכנון שהוא עכשיו "צריך" משהו שדיברתם עליו בהתחלה, אל תגידו "אמרתי לכם", הסבירו בנימוס את ההשלכות של השינוי הזה ושאתם  יותר מתשמחו לתת להם מה שהם צריכים. אחרי מקרה או שניים כגון אלה, הם קרוב לוודאי יתחילו להקשיב לעצות המקצועיות שלכם.לרוב הלקוחות הגדולים יש מושג די טוב בנוגע לצרכים ולרצונות שלהם, בניגוד לרוב העסקים הקטנים, אותם צריך "לחנך".
  • הפכו את הקריאה לפעולה לברורה לחלוטין.
  • אני מסתכל על כל עבודת עיצוב כאילו שאני הצרכן. אף פעם לא מבפנים החוצה. זה יגרום לכם להיות מעצבים טובים יותר בכל פעם מחדש ולעיצובים שלכם להיות מושכים יותר.
  • התעלמו מדעות קדומות

קטגוריה: כללי.

Comments closed