מבדקי שימושיות. כבר לא יקר

Written on 9 ספטמבר, 2013

עיצבתם אתר מכר חדש ועכשיו אתם רוצים לוודא שהוא פועל כמו שצריך. הגיוני. קראתם לאמא, לשכן מלמעלה, ולשני חברים בעבודה. קיבלתם את הפידבקים שלהם, שיניתם את המיקום של שני כפתורים קטנים ואתם מרגישים מוכנים לעלות לאוויר.
אז העלתם את האתר לאוויר והוא לא עובד מספיק טוב. יחס ההמרה (conversion rate) שלו נמוך ויחס הקפיצה שלו ( Bounce rate) מזעזע. אנשים נכנסים לאתר, במקרה הטוב מסתובבים בשני דפים, לא קונים כלום וסוגרים את החלונית.
מה עושים?
מבדקי שימושיות אמיתיים. עם כל הכבוד למה שהאנשים הקרובים אלינו (בין אם אנשי מקצוע ובין אם לא) מספרים לנו, העיניים מדברות הרבה יותר חזק מכך. בדיוק למען המטרה הזו המציאו מכשירים למעקב אחרי תנועות העיניים (eye tracking devices). אבל יש בעיה. המכשירים האלה יקרים. אפילו יקרים מאד. למעצב הבודד, זה שעובד בבית, לא משתלם לקנות אותם. גם לסטודיו הקטן לא משתלם ואפילו לסטארטאפ המתחיל, זה שמטיל את כל הביצים שלו אל תוך האתר, אפילו הוא לא מסוגל לעמוד בהוצאה הגדולה.
ואז הגיעו החברה הנהדרים של the eye tribe והוציאו מכשיר למעקב אחרי תנועות העיניים ב99$.

אז אני עדיין לא יודע עד כמה המכשיר איכותי. זה נכון. מצד שני, המקרה הכי גרוע הוא שביזבזנו מאה דולר. לא משהו שעושים בשביל הצחוק אולי, אבל בהחלט משהו ששווה לשקול למען שיפור הביצועים של האתרים שאנחנו מעצבים.

קטגוריה: טכנולוגי.

Comments closed